Usprawnij swoją pracę dzięki skryptom AdWords

Brak Komentarzy

Prowadzenie kampanii AdWords wymaga dużego nakładu pracy, niejednokrotnie jest także bardzo czasochłonne. Istnieje jednak sposób, aby usprawnić swoją pracę. Wystarczy korzystać ze skryptów AdWords, dzięki którym zmiany na naszym koncie wprowadzane są automatycznie. Watro korzystać z tej możliwości, szczególnie w przypadku, gdy zarządzasz dużymi i rozbudowanymi kampaniami AdWords.

Skrypty AdWords pisane są w języku JavaScript, przy pomocy którego automatyzowane będą nasze działania. Dzięki temu możliwe jest tworzenie, usuwanie jak również edytowanie różnych elementów na koncie, które pomogą w usprawnieniu naszej pracy.

Wdrażanie skryptów AdWords

Skrypty AdWords można uruchomić zarówno z poziomu pojedynczego konta jak również w przypadku, gdy korzystasz z konta Moje Centrum Klienta (MCK). Jeżeli więc chcesz, aby wdrożony skrypt działał na poziomie tylko wybranego konta, ustawiamy go bezpośrednio na jego poziomie. Jeżeli natomiast zależy Ci, aby zastosować dany skrypt na wszystkich kontach, którymi zarządzasz, wprowadź go na poziomie MCK.

Aby wdrożyć skrypty należy wykonać następujące czynności:

  1. Po zalogowaniu się na swoim koncie z menu po lewej stronie wybierz „Opcje zbiorcze” -> „Skrypty”.
  2. Kliknij czerwony przycisk „+ SKRYPT”, a następnie w polu, który się pojawi wpisz skrypt, którego chcesz użyć oraz kliknij „Autoryzuj teraz”.
  3. Kliknij „Uruchom skrypt teraz”.

Wdrażając skrypty AdWords możesz skorzystać z już gotowych, które znaleźć można tutaj lub też z własnych (instrukcje dla programistów dotyczące projektowania skryptu znajdziesz tutaj).

Skrypty AdWords można uruchomić ręcznie lub przy pomocy utworzonego harmonogramu skryptu. Dzięki temu możesz indywidualnie zaplanować jego uruchamianie w określonym przez siebie czasie (w danym dniu, codziennie, co tydzień/miesiąc czy w konkretnej godzinie).

Przykładowe skrypty AdWords

Oto kilka przykładów skryptów AdWords, które możemy wykorzystać:

#1. Skrypt służący do wstrzymywania słów kluczowych, które w określonym czasie nie przyniosły żadnych wyświetleń reklamy (kod skryptu dostępny tutaj). Korzystając z niego szybko dotrzemy do wszystkich niepotrzebnych słów kluczowych, które można usunąć.

#2. Skrypt, przy pomocy którego możemy śledzić Wynik Jakości na naszym koncie AdWords (kod skryptu dostępny tutaj). Śledzenie Wyniku Jakości można wykorzystać oczywiście w celu poprawy pozycji reklamy, co pozwoli na wyświetlanie się ponad konkurencją, a nawet i obniżenie ponoszonych kosztów.

#3. Skrypt do tworzenia raportów dziennych wydatków z konta AdWords (kod skryptu dostępny tutaj). Dzięki niemu na bieżąco można śledzić jak wykorzystywany jest nasz budżet dzienny, przez co mamy większą kontrolę nad całym naszym budżetem.

#4. Skrypt do automatycznego tworzenia mobilnej wersji reklamy z wykorzystaniem najskuteczniejszych treści reklam (kod skryptu dostępny tutaj). Warto z niego korzystać, szczególnie jeśli obserwujemy duży ruch pochodzący z urządzeń mobilnych.

Zachęcamy do korzystania ze skryptów AdWords, dzięki którym z całą pewnością można usprawnić swoją pracę. W następnym wpisie opiszemy przykładowy skrypt z którego korzystamy do etykietowania kont Adwords (tak aby wiedzieć dokładnie kiedy powstała konkretna reklama, grupa reklam czy słowo kluczowe).

Jeśli chcesz usprawnić swoją pracę przy pomocy skryptów AdWords, stworzonych specjalnie z myślą o Tobie i Twoich indywidualnych potrzebach, poznaj naszą ofertę skryptów AdWords szytych na miarę.

Tomasz Trzósło - Specjalista SEM, Jeden z Certyfikowanych Trenerów Google AdWords. W branży od 2008 roku. Na co dzień optymalizuje kampanie Adwords, analizuje statystyki w Analytics by zapewnić swoim klientom najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Prelengent (Internetowe Rewolucje Googla) , Szkoleniowiec (między innymi Uniwersytet Shopera, PPNT Gdynia, Altkom Akademia) , Prowadzi wykłady na Uniwersytecie Jagiellońskim.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

Brak Komentarzy
 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy