Reklamy graficzne w kampaniach remarketingowych AdWords

Brak Komentarzy

Reklamy remarketingowe są obecnie bardzo często stosowane w kampaniach AdWords. Mogą być kierowane zarówno na sieć reklamową (w formie graficznej i tekstowej) oraz sieć wyszukiwania (w formie tekstowej).

W przypadku reklam tekstowych w sieci reklamowej zasady obowiązujące przy ich tworzeniu są niemal identyczne jak przy tradycyjnych reklamach kierowanych na sieć wyszukiwania. Najczęściej jest to więc 25 znaków w nagłówku i po 35 w każdym z wierszy opisu reklamy. Przy reklamach graficznych ważną kwestią jest natomiast stworzenie odpowiednich banerów.

Reklamy graficzne

Reklamy graficzne wyświetlane są użytkownikowi razem z obrazem. Ich zadaniem w remarketingu jest nie tylko przyciągniecie uwagi, ale także i przypomnienie o danej ofercie firmy. Ta forma marketingu, oprócz oczywistej funkcji sprzedażowej, powinna bowiem budować też relacje użytkownika z firmą. Ważne jest więc aby reklamy graficzne zawierały logo będące znakiem rozpoznawczym marki.

Reklama graficzna, jak każda inna reklama AdWords, musi w sposób wyraźny nawiązywać do strony docelowej, na którą po kliknięciu trafi użytkownik. Powinna być zatem utrzymana w tej samej kolorystyce oraz zawierać bezpośrednie do niej odniesienia. Jest to bardzo ważne, nie tylko ze względu na sam wynik jakości, ale także i z punktu widzenia użytkowników. Reklamy niezgodne ze stroną docelową, oprócz gorszych pozycji i wyższych kosztów, mogą więc też skutecznie zniechęcać potencjalnych klientów.

Ze względu na swoje zastosowanie, reklamy remarketingowe nie powinny mieć zbyt wiele tekstu. Najlepiej jeśli taka reklama będzie składać się z przyciągającego uwagę hasła reklamowego i ewentualnie 2-3 wypunktowanych zalet danej oferty/przewag nad konkurencją. Dobrze również jeśli zawiera call to action czyli wezwanie, które skutecznie zachęci użytkownika do kliknięcia (np. Sprawdź, Zamów, itp.).

Przykłady reklam graficznych

Baner 120x600 Baner 160x600 Baner 200x200 Baner 250x250 Baner 300x250Baner 336x280Baner 320x50Baner 468x60Baner 728x90

 

Wymagania techniczne

Przy tworzeniu reklam graficznych należy pamiętać o uwzględnieniu kwestii formalnych, które wiążą się z wymaganiami technicznymi. Są one następujące:

Typ pliku: 

  • .JPEG
  • .JPG
  • .PNG
  • .GIF

Rozmiar pliku: 150 KB lub mniej

Rozmiar obrazu:

  • pionowy prostokąt: 240 x 400
  • długi baner na komórki: 320 x 50
  • baner: 468 x 60
  • długi baner: 728 x 90
  • kwadrat: 250 x 250
  • mały kwadrat: 200 x 200
  • duży prostokąt: 336 x 280
  • baner śródtekstowy: 300 x 250
  • wieżowiec: 120 x 600
  • szeroki wieżowiec: 160 x 600
  • pół strony: 300 x 600
  • duży długi baner: 970 x 90
  • duży baner na komórki: 320 x 100
  • billboard: 970 x 250
  • portret: 300 x 1050

Szczegółowe informacje dotyczące reklam graficznych w AdWords dostępne są tutaj.

Tomasz Trzósło - Specjalista SEM, Jeden z Certyfikowanych Trenerów Google AdWords. W branży od 2008 roku. Na co dzień optymalizuje kampanie Adwords, analizuje statystyki w Analytics by zapewnić swoim klientom najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Prelengent (Internetowe Rewolucje Googla) , Szkoleniowiec (między innymi Uniwersytet Shopera, PPNT Gdynia, Altkom Akademia) , Prowadzi wykłady na Uniwersytecie Jagiellońskim.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

Brak Komentarzy
 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy