Płatności automatyczne AdWords – zmiany w fakturowaniu kosztów

3Komentarzy

W Google AdWords istnieją 2 podstawowe sposoby zapłaty – płatności samodzielne i automatyczne. Część firm po spełnieniu określonych wymogów może również korzystać z trzeciego sposobu – limitu kredytowego.

 

Płatności automatyczne

W przypadku płatności automatycznych Google sam pobiera z naszego konta – w pewnych odstępach czasowych – kwoty potrzebne do wyświetlania reklam. Ta opcja zapłaty wiąże się z podaniem danych do karty kredytowej lub debetowej, a także mniejszą kontrolą nad transferem naszych środków, jednak z drugiej strony nie wymaga od nas regularnej ingerencji w płatności i pozwala skoncentrować się tylko na kampanii AdWords.

Fakturowanie kosztów

Co miesiąc otrzymujemy fakturę Google, na której znajduje się podliczenie poniesionych kosztów. W lipcu 2016 nastąpiła ważna zmiana w podejściu do pojęcia kosztów, które znajdują się na fakturze. Wcześniej pod tym pojęciem rozumieliśmy kwoty pobrane z naszej karty, które zostały przelane na konto AdWords. Nie miało zatem znaczenia, ile wydaliśmy na kampanię w danym miesiącu (brak takiej kwoty na poniższej grafice), a jedynie ile środków pojawiło się w danym miesiącu (4000 zł na grafice)  na naszym koncie. Obrazuje to poniższa grafika.

faktura-google

Od lipca faktury wystawiane przez Google firmom, które wybrały automatyczny sposób zapłaty, zmieniły się. Teraz pod pojęciem kosztów rozumiane są środki wprost wydane na kampanie AdWords  w danym miesiącu (4167,53 zł na poniższej grafice), tzn. tyle, ile wydaliśmy na naszą reklamę, a nie tyle, ile zostało pobrane z naszej karty (4000 zł na grafice). Tym samym pojawiło się pytanie o fakturowanie tych środków, które nie zostały w danym miesiącu wydane na kampanię, natomiast zostały pobrane z karty. Prześledźmy poniższy przykład.

faktura-google

Takie środki (1541,10 zł na powyższej grafice) zostają „zaoszczędzone” na następny miesiąc rozliczeniowy i zostają dopisane do kolejnej faktury jako „przedpłata”. Oznacza to, że prawdopodobnie w następnym miesiącu zostaną pobrane z naszej karty mniejsze kwoty, ponieważ mieliśmy nadwyżkę z poprzedniego miesiąca.

 

Konsekwencje zmian

Początkowo nowy system fakturowania kosztów może budzić pytania i wątpliwości, jednak nie zmienia się istota płatności automatycznych. Należy jedynie pamiętać, że teraz odliczając koszty od VAT, bierzemy pod uwagę kwotę wydaną w danym miesiącu bezpośrednio przez naszą kampanię AdWords. Niemniej można być spokojnym o pobierane z karty środki, ponieważ nawet w przypadku, kiedy tylko część z nich zostanie wpisana na fakturę w danym miesiącu, na pewno zostaną one wykorzystane i rozliczone w następnym miesiącu.

 

Damian Szot – Specjalista SEM, certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google. W zespole odpowiedzialny przede wszystkim za prowadzenie kampanii AdWords, analitykę internetową i e-mail marketing. Poza biurem wciąż aktywny student, którego fascynuje prawo nowych technologii. Kiedy odpoczywa, biega za piłką lub jeździ na nartach.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

3Komentarzy
    • _Erol_
    • 26 października 2016
    Odpowiedz

    Moim zdaniem nie potrzebna była taka zmiana, przywykłem już do wcześniejszego systemu fakturowania

    • Olka
    • 5 października 2016
    Odpowiedz

    Ciekawe czy planują też wprowadzenie takiej zmiany w pozostałych formach płatności…

    • Sławek
    • 5 października 2016
    Odpowiedz

    Nie korzystam wprawdzie z płatności automatycznych, ale dobrze jest wiedzieć, że nastąpiła taka zmiana, bo do tej pory o tym nie wiedziałem.

 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy