Optymalizacja kampanii AdWords

2Komentarzy

W istniejących już kampaniach AdWords niezwykle istotną kwestią jest ich systematyczna optymalizacja, czyli działania, które mają na celu ich ciągłe ulepszanie. Takie dążenie do poprawy osiąganych wyników jest ważne nie tylko ze względu na sam odbiór reklam przez użytkowników, ale także w kontekście lepszego, bardziej efektywnego wydawania pieniędzy. Dlatego z całą pewnością należy regularnie optymalizować każdą prowadzoną przez nas kampanię.

W jaki sposób optymalizować kampanię?

Kampanię AdWords warto optymalizować na każdym poziomie. Możemy ulepszać takie elementy jak:

  1. Słowa kluczowe
  2. Budżet
  3. Struktura konta
  4. Teksty reklam
  5. Rozszerzenia reklam
  6. Strona docelowa.

Poniżej pokrótce omówiliśmy każdy z poziomów, na których możemy optymalizować naszą kampanię. W kolejnych wpisach pojawią się bardziej dokładne wskazówki, mówiące o tym, jak ulepszać poszczególne z nich.

1. Słowa kluczowe

Optymalizując kampanię, ważne jest zwrócenie uwagi na słowa kluczowe, których użyliśmy i zastanowić się jak możemy je ulepszyć. W tym celu można oczywiście zmienić typy dopasowań przez nas wybrane i zastosować inne, które być może przyniosą lepsze rezultaty. Ponadto na podstawie informacji dotyczących wyszukiwanych przez użytkowników haseł możemy również do naszej kampanii dodać nowe słowa kluczowe lub też nowe wykluczające słowa kluczowe. Na poziomie słów kluczowych zawsze należy sprawdzać również Wynik Jakości dla każdej frazy, gdyż wpływa on na stawkę CPC. Poprawienie tego wskaźnika oznacza zatem, że za kliknięcie w reklamę zapłacimy mniej, a w efekcie tego w ramach tego samego budżetu uzyskamy więcej ruchu.

2. Budżet

Kolejną kwestią, którą możemy optymalizować w naszej kampanii AdWords jest budżet. W tym przypadku warto, w trakcie trwania danego miesiąca, na bieżąco kontrolować w jakim tempie wydawane są nasze pieniądze. Oczywiście najlepiej, żeby działo się to systematycznie – ani za wolno, ani też za szybko. Takie systematyczne sprawdzanie stanu budżetu danej kampanii pozwoli nam na większą kontrolę nad wydawanymi pieniędzmi. Jeżeli zauważymy bowiem, że nasze reklamy są rzadko wyświetlane i tym samym dzienny budżet nie jest w całości wykorzystywany, możemy podnieść wcześniej ustalone stawki. Tak samo w sytuacji odwrotnej – gdy zauważymy, że nasz budżet szybko się kończy, również powinniśmy w porę interweniować.

3. Struktura konta

Optymalizując kampanię AdWords, nie należy bać się zmian dokonywanych w samej strukturze konta. Tym samym możemy aktualizować m.in. jej lokalizację – rozszerzać lub zawężać jej zasięg, kierować na różne sieci – wyszukiwarkę lub sieć reklamową, reklamować się na urządzeniach mobilnych, ustawiać harmonogram wyświetlania reklam w konkretne dni czy godziny, jak również dostosowywać pod założone cele strategie ustalania stawek.

4. Teksty reklam

Niezwykle ważną kwestią podczas optymalizacji kampanii jest skupienie się również na samych tekstach reklam. Jest to istotne, jeżeli chcemy poprawić nasz współczynnik klikalności. Przede wszystkim musimy zastanowić się, czy aby na pewno są one atrakcyjne dla użytkowników, a jeśli nie, to jak to zmienić. Oczywiście sprawą pierwszorzędną jest, aby w tekście reklamy pojawiały się nasze słowa kluczowe, co przekłada się na uzyskiwane wyniki jakości. Dobrą praktyką jest również informowanie o promocjach, rabatach, a także bezpośrednie zachęcanie odbiorcy do kliknięcia (poprzez użycie takich słów jak: „Sprawdź”, „Zadzwoń” itp.). Podczas optymalizacji kampanii warto również zastanowić się nad dodaniem nowej wersji reklamy, która zwiększy jej skuteczność.

5. Rozszerzenia reklam

Rozszerzenia reklam są kolejną ważną kwestią przy optymalizacji naszej kampanii AdWords. Zawsze należy więc sprawdzić, czy ich użyliśmy, a jeśli tak, to zastanowić się, w jaki sposób można je jeszcze poprawić. Jest to o tyle istotne, że Google promuje właśnie reklamy z rozszerzeniami, umieszczając je na wysokich pozycjach. Co również znaczące, reklamy z rozszerzeniami zajmują więcej miejsca, a tym samym są bardziej widocznie. Ponadto są one także i bardziej atrakcyjne dla użytkowników.

6. Strona docelowa

Optymalizując kampanię AdWords, nie można również zapominać o stronie docelowej, na którą prowadzi dana reklama. Musi być ona oczywiście tak dobrana, żeby użytkownik po kliknięciu czuł, że trafił tam, gdzie chciał trafić. Należy więc przede wszystkim sprawdzić, czy aby na pewno strona docelowa jest bezpośrednio związana z naszą reklamą, zawiera odpowiednie słowa kluczowe oraz czy jest przejrzysta i łatwa w obsłudze dla użytkowników. Dobra strona docelowa powinna charakteryzować się niskim współczynnikiem odrzuceń oraz posiadać wysoki współczynnik realizacji celu.

Regularnie optymalizując kampanię AdWords, można znacząco poprawić jej wyniki oraz na bieżąco kontrolować to, co dzieje się z naszymi reklamami. Za każdym razem warto jednak zadać sobie pytanie o konkretne cele, do których dążymy i w jaki sposób wprowadzane zmiany mają nas do nich przybliżyć.

Tomasz Trzósło - Specjalista SEM, Jeden z Certyfikowanych Trenerów Google AdWords. W branży od 2008 roku. Na co dzień optymalizuje kampanie Adwords, analizuje statystyki w Analytics by zapewnić swoim klientom najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Prelengent (Internetowe Rewolucje Googla) , Szkoleniowiec (między innymi Uniwersytet Shopera, PPNT Gdynia, Altkom Akademia) , Prowadzi wykłady na Uniwersytecie Jagiellońskim.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

2Komentarzy
    • Adrian.937
    • 9 sierpnia 2016
    Odpowiedz

    W jaki sposób można skutecznie poprawić wynik jakości?

      • ROIExperts
      • 9 sierpnia 2016
      Odpowiedz

      Wynik Jakości możesz poprawić np. poprzez stosowanie w tekście reklamy oraz docelowym adresie URL słów kluczowych, zadbanie o kierowanie na odpowiednią stronę docelową (która jest dobrze dopasowana do faz i treści reklamy), a także poprzez wykluczenia zarówno nieefektywnych słów kluczowych jak również i źle dobranych miejsc docelowych.

 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy