Instalacja aplikacji GTM w Shoper – v2

  • 6 października 2017
  • GTM
Brak Komentarzy

UWAGA: Tutorial instalacji GTM dla wersji 2 naszej aplikacji zawierającej między innymi: 

  • śledzenie Enhanced Ecommerce
  • funkcję UserID 
  • nowe tagi np. realny współczynnik odrzuceń, wysyłkę formularzy

Google Tag Manager to bardzo przydatne narzędzie, które umożliwia zarządzanie tagami na stronach internetowych i znacznie ułatwia pracę z kodami marketingowymi. To właśnie dzięki instalacji kodu GTM możliwe jest dodawanie, edytowanie jak również usuwanie tagów marketingowych – takich, jak np. remarketing czy śledzenie konwersji – bez potrzeby edycji kodu strony. Przedstawiamy wersję 2 naszej aplikacji GTM dla Shoper.

Dzięki aplikacji GTM dla Shoper możliwa jest integracja Google Tag Managera ze sklepem Shoper. Automatycznie łączy się ona z danym kontenerem w GTM i dodaje podstawowe tagi (lista poniżej). Jest to bardzo wygodne i znacznie ułatwia pracę. Poniżej, krok po kroku przedstawiamy w jaki sposób zainstalować tą aplikację.

Instalacja aplikacji GTM w Shoper krok po kroku

Aby zainstalować aplikację GTM w Shoper postępuj zgodnie z poniższymi punktami.

1. Pierwszym krokiem jest instalacja wtyczki Google Analytics dla Shoper (nasza wtyczka działa wraz z nią dzięki temu bez dodatkowych konfiguracji możemy zbierać dane z modułu enhenced ecommerce). Konfiguracja -> Integracje -> Inne

 2. Z menu głównego wybierz zakładkę Aplikacji, a następnie wyszukaj aplikację z logiem Google Tag Manager.

3. Kliknij przycisk Zainstaluj aplikację, zaakceptuj regulamin i kliknij Instaluj

4. Po otrzymaniu informacji o tym, że aplikacja została już zainstalowana przejdź do zakładki Moje aplikacje i w celu dokonania konfiguracji kliknij przycisk Konfiguruj wtyczkę GTM.

5. Aby przejść do kolejnego kroku kliknij zielony przycisk Autoryzuj. Aplikacja poprosi o dostęp do konta Google, na którym zostanie skonfigurowany GTM. Wybierz konto, na którym chcesz to zrobić, a następnie kliknij przycisk Autoryzuj w celu przydzielenia dostępu.

6. Wybierz interesujące Cię konto GTM i kontener GTM oraz kliknij przycisk Dalej. Jeżeli natomiast nie posiadasz jeszcze konta GTM, możesz utworzyć je klikając Stwórz nowe konto GTM. W takim wypadku, zostanie otwarte nowe okno, gdzie będzie można utworzyć nowe konto GTM, po jego utworzeniu zamknij to okno i poczekaj aż strona się odświeży. Następnie wybierz lub stwórz odpowiedni kontener GTM i kliknij Dalej.

7. Wybierz, które aktywności użytkowników chcesz śledzić (tzw. predefiniowane tagi: wyjścia ze strony, realny współczynnik odrzuceń, pobrania dokumentów, kliknięcia w mail i telefon, wyświetlanie zdjęć czy kod remarketingu AdWords). Po ich wybraniu kliknij przycisk Zapisz, a konfiguracja zostanie zapisana.

7. Ostatni krok to sprawdzenie w interfejsie GTM czy kontener został opublikowany i w trybie na żywo Analytics czy zdarzenia prawidłowo są zliczane. Jeżeli wszytko działa poprawnie to, na podstawie zdarzeń, które skonfigurowaliśmy możemy także w interfejsie Anayltics ustawić nasze cele.

Oczywiście oprócz zdefiniowanych tagów mamy możemy dodać swoje, niestandardowe tagi, zdarzenia w interfejsie Google Tag Managera.

Instalacja aplikacji GTM dla Shoper to na prawdę nic trudnego – nie powinna stanowić większego problemu, zwłaszcza jeśli będziesz postępować z powyższymi krokami. Wszelkie pytania, uwagi prosimy kierować na adres: shoper@roiexperts.pl

Tomasz Trzósło - Specjalista SEM, Jeden z Certyfikowanych Trenerów Google AdWords. W branży od 2008 roku. Na co dzień optymalizuje kampanie Adwords, analizuje statystyki w Analytics by zapewnić swoim klientom najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Prelengent (Internetowe Rewolucje Googla) , Szkoleniowiec (między innymi Uniwersytet Shopera, PPNT Gdynia, Altkom Akademia) , Prowadzi wykłady na Uniwersytecie Jagiellońskim.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

Brak Komentarzy
 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy