Google Moja Firma – przydzielanie dostępu do konta

Brak Komentarzy

Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które umożliwia zarządzanie wizerunkiem firmy w Google – zarówno w wyszukiwarce jak i w Mapach. Pozwala nie tylko w łatwiejszy sposób docierać użytkownikom do naszych danych adresowych, ale co również bardzo ważne, ma wpływ na wyniki wyszukania. Aby rozpocząć korzystanie z tego narzędzia należy wejść na stronę https://www.google.com/business/

Korzystając z Google Moja Firma dane o naszej firmie będą wyświetlać się tak, jak pokazuje przykład na poniższej grafice.

Google Moja Firma - przykład

Utworzenie konta Google Moja Firma, oprócz wyżej wymienionych korzyści, nie pozostaje również bez znaczenia jeżeli chodzi o kwestie związane z działaniami w Google AdWords. Jest ono bowiem niezbędne do korzystania z rozszerzenia lokalizacji, które wzbogaca reklamy tekstowe w wyszukiwarce. O rozszerzeniu lokalizacji oraz jego zaletach przeczytasz na naszym blogu.

Przyznawanie dostępu do konta Google Moja Firma

Korzystając z konta w Google Moja Firma możemy przyznać dostęp do niego również i innym osobom – np. menedżerom prowadzącym nasze kampanie AdWords, którzy dzięki temu podczas tworzenia reklamy będą mieli możliwość wzbogacenia ich dodatkowo o rozszerzenia lokalizacji. Aby przyznać dostęp do konta firmowego Google Moja Firma należy wykonać następujące czynności:

  1. Zaloguj się na swoje konto w Google Moja Firma, pod adresem https://www.google.com/business/
  2. Wybierz stronę swojej firmy, do której chcesz przyznać dostęp
  3. Rozwiń menu i wybierz opcję „Ustawienia”menu Google Moja Firmaustawienia w Google Moja Firma
  4. Przejdź do zakładki „Menedżerzy” i kliknij „Dodaj menedżerów”zakładka menedżerzy w Google Moja Firmadodaj menedżerów w Google Moja Firma
  5. Wpisz adres email osoby, której chcesz przyznać dostęp do konta i zaznacz poziom udostępnienia, na którym chcesz go udostępnić, a następnie wyślij zaproszenie.zaproś nowych menedżerów w Google Moja Firma

Rodzaje uprawnień na koncie Google Moja Firma

Przyznając dostęp do naszego konta firmowego w Google Moja Firma mamy możliwość udostępnienia go na różnym poziomie uprawnienia. Do wyboru mamy następujące opcje:

  • Uprawnienia Właściciela – najwyższy poziom, posiadający pełne uprawnienia, a więc edytowanie i usuwanie konta, dodawanie i usuwanie menedżerów, zarządzanie filmami na YouTube oraz wiele innych czynności takich, jak np. dodawanie rozszerzeń lokalizacji w reklamach AdWords.
  • Uprawnienia Menedżera – poziom uprawnień, które pozwalają na edytowanie profilu, dodawanie menedżerów, zarządzanie filmami na YouTube jak również na inne czynności wynikające z połączenia konta firmy z innymi kontami jak np. Google AdWords. Rekomendujemy przyznawanie tego rodzaju uprawnienia osobom, które zajmują się pozycjonowaniem strony firmowej w wyszukiwarce Google.
  • Uprawnienia Menedżera ds. komunikacji – najniższy poziom uprawnienia, który pozwala jedynie na połączenie profilu Google Moja Firma z kontem Google AdWords. Osoba z tego typu uprawnieniami nie będzie miała więc możliwości edycji konta, dodawania menedżerów oraz zarządzania filmami na YouTube. Ten poziom jest najczęściej stosowanym poziomem uprawnienia, który rekomendujemy przyznawać nowo dodawanym przez nas osobom.

Tomasz Trzósło - Specjalista SEM, Jeden z Certyfikowanych Trenerów Google AdWords. W branży od 2008 roku. Na co dzień optymalizuje kampanie Adwords, analizuje statystyki w Analytics by zapewnić swoim klientom najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Prelengent (Internetowe Rewolucje Googla) , Szkoleniowiec (między innymi Uniwersytet Shopera, PPNT Gdynia, Altkom Akademia) , Prowadzi wykłady na Uniwersytecie Jagiellońskim.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

Brak Komentarzy
 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy