Google AdWords – przydzielanie dostępu do konta [EDIT]

2Komentarzy

Posiadając konto Google AdWords mamy możliwość przydzielenia dostępu do niego także i innym osobom. Jest to sprawa bardzo ważna, szczególnie w przypadku, gdy korzystamy lub też chcemy korzystać z usług firmy zajmującej się optymalizacją kampanii. Przyznawanie uprawnień do naszego konta sprawdza się jednak także i w przypadku, gdy po prostu chcemy aby inne osoby w firmie mogły również z niego korzystać.

Przyznawanie dostępu do konta Google AdWords

Aby móc przyznać innym osobom dostęp do naszego konta w Google AdWords musimy wykonać następujące czynności:

  1. Zaloguj się do swojego konta Google AdWords na stronie https://adwords.google.com
  2. Kliknij ikonkę zębatego koła w prawym głównym rogu ekranu i wejdź w „Ustawienia konta”ustawienia konta Google AdWords
  3. Wybierz zakładkę „Dostęp do konta” (w menu po lewej stronie) oraz kliknij czerwony przycisk „+ UŻYTKOWNICY”przydzielanie dostępu do kontadostęp do konta w Google AdWords
  4. Wpisz adres email oraz imię i nazwisko osoby, którą chcesz zaprosić do korzystania z Twojego konta, a następnie wybierz poziom dostępu, który chcesz jej przydzielić i wyślij zaproszeniePrzydzielanie dostępu do kontazaproszenie do korzystania z konta Google AdWords
  5. Po zaakceptowaniu zaproszenia zaproszona osoba uzyska dostęp do Twojego konta AdWords.

Akceptacja zaproszenia do korzystania z konta Google AdWords

Osoba, której dostęp do konta AdWords jest przydzielany musi zaakceptować wygenerowane automatycznie przez Google zaproszenie. Otrzyma je ona na podany adres email wraz z instrukcją jak ma postępować, aby uzyskać wgląd do danego konta.

Jeżeli otrzymałeś maila z zaproszeniem do korzystania z konta Google AdWords musisz postępować w następujący sposób:

  1. Kliknij w podany w mailu link.
  2. Jeżeli adres email, na który przyszło zaproszenie wykorzystujesz w innych usługach Google (np. Gmail, Google+, YouTube), wybierz „Mam adres e-mail i hasło, których używam już w usługach Google, takich jak AdSense, Gmail, YouTube czy Google+”. Jeżeli natomiast nie korzystasz z innych usług Google wybierz „Nie korzystam z innych usług”.
  3. W przypadku, gdy: a) posiadasz adres e-mail i hasło, których używasz w innych usługach Google musisz wybrać sposób logowania – możesz korzystać z posiadanego już adresu, na który zostało wysłane zaproszenie lub stworzyć nowe konto w Google. b) nie posiadasz adresu e-mail i hasła, których używasz w innych usługach Google musisz założyć nowe konto, korzystając z istniejącego adresu e-mail.
  4. Poczekaj, aż osoba, która wysłała zaproszenie ostatecznie zatwierdzi Twój dostęp do konta.

Poziomy dostępu udzielanego do konta Google AdWords

Przyznając dostęp do konta Google AdWords istnieje możliwość udostępnienia uprawnień na następujących poziomach:

  • Tylko e-mail – pozwala tylko na otrzymywanie raportów i powiadomień z konta AdWords na podany adres email.
  • Tylko do odczytu – pozwala na otrzymywanie raportów i powiadomień z konta AdWords, a także na logowanie się na nie oraz ręczne generowanie raportów. Ponadto osoba posiadająca te uprawnienia ma również możliwość podglądu kampanii, możliwości oraz narzędzi AdWords, bez możliwości jednak na wprowadzanie zmian na koncie.
  • Standardowe – pozwala na otrzymywanie raportów i powiadomień z konta AdWords oraz jego podgląd, a ponadto daje także możliwość edycji. Osoba posiadająca tego rodzaju uprawniania może zatem wprowadzać zmiany na koncie.
  • Administracyjny – jest to najwyższy ze wszystkich poziomów dostępu do konta AdWords, który oprócz możliwości, jakie dają pozostałe ich rodzje, pozwala ponadto na udzielanie dostępu do konta innym osobom, w tym także na anulowanie wysłanych zaproszeń.

Przydzielanie dostępu do konta z poziomu Managera (MCK)

Dla Managerów zarządzających wieloma kontami Adwords zostały stworzone tzw. multikonta (MCK).

Jeżeli chcesz przydzielić dostęp dla konta Managera (MCK) musisz postąpić nieco inaczej. Wystarczy że prześlesz nr ID konta, który znajdziesz w prawym górnym rogu konta Adwords do osoby, z którą chcesz się podzielić dostępem. Manager połączy twoje konto z kontem MCK, a Tobie zostanie tylko potwierdzić zaproszenie (wchodząc w zarządzanie użytkownikami – koło zębate w prawym górnym rogu i przechodząc na zakładkę Ustawienia Konta -> Dostęp do Konta).

Po akceptacji w każdej chwili będziesz też mógł przerwać dostęp do konta managerowi.

Selection_017

 

Jeżeli natomiast jesteś managerem konta MCK i chcesz uzyskać dostęp do kolejnego konta AdWords, musisz poprosić o zgodę na jego połączenie. Aby móc to zrobić należy wejść w zakładkę Konta, a następnie kliknąć czerwony przycisk +KONTO oraz wybrać Połącz istniejące konta.

Połącz istniejące konta

Kolejnym krokiem jest wprowadzenie numeru ID konta AdWords, które chcesz połączyć ze swoim kontem MCK. Wpisujesz interesujący Cię identyfikator klienta w polu, które się pojawi, po czym wysyłasz prośbę o połączenie. Następnie, po jej akceptacji przez właściciela konta, zostanie ono połączone z Twoim kontem Managera.

Tomasz Trzósło - Specjalista SEM, Jeden z Certyfikowanych Trenerów Google AdWords. W branży od 2008 roku. Na co dzień optymalizuje kampanie Adwords, analizuje statystyki w Analytics by zapewnić swoim klientom najwyższy zwrot z inwestycji w reklamę. Prelengent (Internetowe Rewolucje Googla) , Szkoleniowiec (między innymi Uniwersytet Shopera, PPNT Gdynia, Altkom Akademia) , Prowadzi wykłady na Uniwersytecie Jagiellońskim.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

2Komentarzy
    • Piotr
    • 2 sierpnia 2016
    Odpowiedz

    Dzięki za przydatny wpis!

      • Angelika Grabowska
      • 5 sierpnia 2016
      Odpowiedz

      Proszę bardzo 🙂

 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy