Dynamiczne Reklamy w Wyszukiwarce (DSA)

1 Komentarz

W odróżnieniu do tradycyjnych reklam tekstowych AdWords, które są kierowane na podstawie słów kluczowych zapytań użytkowników wyszukiwarki Google, Dynamiczne Reklamy w Wyszukiwarce (DSA – Dynamic Search Ads) wyświetlają się na podstawie zawartości strony internetowej reklamodawcy. Oznacza to, że reklamodawca nie musi tworzyć list słów kluczowych ani stron docelowych.  Dynamiczne reklamy wykorzystują zatem zawartość witryny internetowej reklamodawcy i na jej podstawie dostosowują nagłówek reklamy do treści wyszukiwanej przez użytkowników Google.

Stosowanie Dynamicznych Reklam w Wyszukiwarce jest, jak już wspomniałem, szczególnie wartościowe dla kont skupiających się na promowaniu stron internetowych, które posiadają dużo treści. Oznacza to, że reklamodawcy nie muszą tworzyć list słów kluczowych ani określać docelowych stron w kampaniach AdWords. Warto mieć jednak na uwadze, że nie należy opierać struktury konta AdWords tylko i wyłącznie na DSA. Możliwość ta powinna być traktowana jako zabezpieczenie słów z długiego ogona (long-tail keywords) i stanowić uzupełnienie priorytetowych kampanii naszych usług czy produktów.

Jak działają Dynamiczne Reklamy w Wyszukiwarce

Dynamiczne reklamy wykorzystują algorytmy Google, które na podstawie organicznych, bezpłatnych wyników wyszukiwania wyświetlają trafne reklamy na podstawie treści naszej witryny. Wyobraźmy sobie zatem sytuację, w której nasza witryna na zapytanie użytkownika w wyszukiwarce Google, wyświetlana jest na odległej i jednocześnie nie oszukujmy się, nieosiągalnej dla użytkownika, 7 stronie ogranicznych wyników wyszukiwania. Przy zastosowaniu DSA, Google jest w stanie automatycznie wygenerować reklamę i z bardzo dużym prawdopodobieństwem wyświetlić ją na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Dynamiczne reklamy są sporym ułatwieniem procesu tworzenia kampanii rozbudowanych witryn.

Dynamiczne reklamy nie odbiegają strukturą od tradycyjnych reklam tekstowych Google. Różnicą jest natomiast brak możliwości stosowania określonego nagłówka reklamy oraz końcowego URL, gdyż są on generowane dynamicznie. Wiersz pierwszy oraz drugi opisu, jak również wyświetlany URL, są możliwe do określenia przez reklamodawcę. Przy tworzeniu wierszy opisu oraz wyświetlanego URL należy pamiętać o stosowaniu bardziej ogólnych przekazów reklamowych, które będą pasowały do dynamicznie wyświetlanego nagłówka.

Niewątpliwą wartością dodaną reklam DSA jest możliwość wyświetlania dłuższego nagłówka niż ograniczonego do 25 znaków z tradycyjnej formy reklamy tekstowej AdWords. Nagłówek do dynamicznej reklamy w wyszukiwarce pobierany jest automatycznie z witryny docelowej na podstawie występującego na niej tagu H1. Dzięki temu nagłówki reklam DSA są dłuższe niż 25 znaków, a to oznacza, że nasze reklamy dynamiczne mogą zająć większą powierzchnię reklamową niż tradycyjne reklamy tekstowe konkurencji.

Tworzenie kampanii z Dynamicznymi Reklamami w Wyszukiwarce

W naszym panelu Google AdWords tworzymy nową kampanię z kierowaniem Tylko sieć wyszukiwania.

W pierwszym ustawieniu wybieramy Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce.

dsa tworzenie kampanii

Następnie określamy witrynę, której treść ma stanowić bazę dla naszych DSA.

Kolejne ustawienia Harmonogramu, CPC, Lokalizacji są już tradycyjnymi możliwościami znanymi z tradycyjnych kampanii AdWords.

Po utworzeniu kampanii przechodzimy do utworzenia jej pierwszej grupy reklamowej. Oznaczamy oczywiście Dynamiczną reklamę w wyszukiwarce i wprowadzamy Wiersz opisu 1, Wiersz opisu 2 oraz Wyświetlany URL.

AdWords Tworzenie Reklam Dynamicznych

Dynamiczne cele reklamy

Na etapie tworzenia nowej grupy reklam na potrzeby kampanii Dynamicznych Reklam w Wyszukiwarce mamy możliwość określenia celów reklamy. Tutaj do wyboru mamy kierowanie na kategorie zalecane dla Twojej witryny, kierowanie na wszystkie strony oraz kierowanie na określone strony internetowe.

W pierwszym etapie zalecamy kierowanie na wszystkie strony, aby zebrać wystarczające dane, które pozwolą na dalsze optymalizacje kampanii DSA.

AdWords Dynamiczne Cele Reklamowe

Optymalizowanie kampanii DSA

  1. Zacznij od szerokiego kierowania na wszystkie strony. To pozwoli Ci zebrać listę słów kluczowych z długiego ogona i ocenić moce reklamowe DSA.

  2. Następnie przejdź do analizy wyszukiwanych haseł. Nie musisz dodawać wyszukiwanych haseł jako słów kluczowych w grupach. Frazy są i tak określane dynamicznie. Skup się na frazach, które generują nieadekwatny ruch i dodaj je jako wykluczające słowa.

  3. Przejdź do podziału kampanii na podstawie celów dynamicznych. Mając wystarczające dane, zebrane podczas kierowania na wszystkie strony, możesz łatwiej określić, na które frazy – produkty lub usługi warto stosować nieco wyższe stawki CPC. Podział kampanii DSA pozwoli łatwiej optymalizować grupy i finalnie zwiększać ROI.

Automatyczne Miejsca Docelowe AdWords

Zmiana dynamicznych celów reklamy możliwa jest po dodaniu karty Automatyczne miejsca docelowe. W tej zakładce mamy możliwość edycji lub dodania nowych celów dynamicznych.

Dynamiczne Reklamy w Wyszukiwarce są szczególnie warte wykorzystania w przypadku reklamodawców posiadających strony internetowe o dużej ilości treści. Reklamy DSA pozwalają opanować frazy z długiego ogona. Na podstawie wyników organicznych w wyszukiwarce, algorytmy Google oceniają treści strony i dynamicznie tworzą na ich podstawie reklamy AdWords. Istotne jest regularne optymalizowanie kampanii DSA. Ważna jest praca ze słowami wykluczającymi, podział grup według dynamicznych celów reklamy i w efekcie odpowiednie optymalizowanie stawek CPC w grupach.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy