Fundacja ELAB

Od kilku miesięcy prowadziliśmy dla Elabu tradycyjną kampanię AdWords.

W lutym 2016 wspólnie postanowiliśmy rozszerzyć współpracę i wykorzystać potencjał drzemiący w programie Google AdGrants.

Przystąpiliśmy do procedury kwalifikacyjnej i w marcu 2016 otrzymaliśmy grant w wysokości 10 000 $ miesięcznie na reklamę online.

Regularne optymalizacje kampanii podnosiły jakość konta AdGrants.
Na przestrzeni niespełna roku zdecydowanie poprawiliśmy takie parametry jak średni koszt kliknięcia (ponad 21%), współczynnik odrzuceń (prawie 6%).
Zgodnie z założeniami stopniowo wykorzystywaliśmy coraz większy budżet (wzrost prawie 28%), a tym samym zwiększyliśmy liczbę kliknięć (ponad 63%).

Ważnym elementem optymalizacji konta było dostosowywanie reklam do pory roku, np. rozpoczęcia roku akademickiego, a także aktualnych wydarzeń, np. Brexitu, o pozwoliło regularnie poprawiać współczynnik klikalności.

Progres na poziomie 1 punktu procentowego jest tym bardziej zadowalający, że równolegle obniżyliśmy średni koszt kliknięcia o ponad 21%.

Dla klienta najważniejszym wyznacznikiem była liczba wysłanych formularzy. Przez pierwsze kilka miesięcy wahała się ona w stałych widełkach.

Wraz ze startem nowego roku akademickiego zdecydowaliśmy się rozpocząć aktywną promocję nowych landing pagów oraz zmieniliśmy sposób zbierania leadów, co przełożyło się na dynamiczny wzrost konwersji o 293%.

Tym samym wykorzystaliśmy budowany miesiącami potencjał konta.

 

Cele

- uzyskanie grantu i przygotowanie kampanii,
- stopniowa rozbudowa konta,
- wzrost liczby wysłanych formularzy.

Czas Trwania

luty 2016 – obecnie

Działania

Stworzyliśmy na koncie grantowym tylko kampanie w sieci wyszukiwania, co wynikało ze specyfiki programu AdGrants. Początkowo skupiliśmy się na stopniowej rozbudowie konta, aby z czasem wykorzystywać coraz większy procent grantowego budżetu. Następnie wraz z klientem zaczęliśmy udoskonalać strategię kierowania reklam na dedykowane landing page oraz sposób zbierania leadów.

W ramach regularnych optymalizacji pracowaliśmy m.in. nad:
- odpowiednim podziałem na kampanie (łącznie ponad 30),
- rozsądnym rozłożeniem budżetu w zależności od skuteczności,
- wydzieleniem trafnych grup reklam (łącznie prawie 200),
- doborem słów kluczowych i wykluczeń (około 3000),
- dedykowanymi tekstami reklamowymi na różne okazje,
- analizą i wykorzystaniem najskuteczniejszych landing pagów,
- dodawaniem nowości (demografia, rozszerzenia wiadomości, ETA).

Opinia Klienta

Najbardziej we współpracy z ROI Experts cenię szybką i sprawną komunikację, pełne zaangażowanie, wychodzenie z własną inicjatywą i pomysłami, a przede wszystkim wyniki naszej pracy - słupki imponująco pną się w górę. Czuję, że to nie AdWordsy mojej firmy, ale nasze AdWordsy i że gramy do tej samej bramki.
Damian, z którym współpracuję, reprezentuje pełen profesjonalizm, uwielbiam jego metodyczne podejście do zadań, doceniam wiedzę z zakresu AdWords

Rozwijaj swój biznes razem z nami

Nasze Case Studies