Balumi

 

Niniejsze case study stanowi podsumowanie współpracy ze sklepem internetowym balumi.com.pl sprzedającym ubranka i akcesoria okazjonalne do chrztu i komunii własnej produkcji. Case study dotyczy założenia i prowadzenia konta AdWords przy testach różnych budżetów reklamowych. Zilustrowane zostały: cel, czas trwania, podjęte działania i wyniki. Pominięto szczegółowe dane dotyczące konwersji z uwagi na ochronę interesów Klienta i umowę o poufności. Case study jest przykładem schematu działania firmy ROI EXPERTS, jednak nie wyczerpuje pełnej oferty firmy. Dziękujemy naszemu Klientowi za zgodę na opublikowanie niniejszego case study.

Opinia Klienta

„Zostaliśmy mile zaskoczeni ilością odwiedzin naszego sklepu i znacznym
wzrostem sprzedaży. Dzięki regularnej optymalizacji, uzyskujemy coraz większą
sprzedaż przy niższym nakładzie. Bardzo cenimy sobie podpowiedzi Pana
Damiana dotyczące akcji promocyjnych, które organizować aby zwiększyć ruch na
stronie. Odnosimy wrażenie, że rzeczywiście ktoś myśli za nas”.

Cel

 - zwiększenie sprzedaży w sklepie,
 - koszt pozyskania klienta max. 30 zł.

Czas trwania

kwiecień 2017 r. – grudzień 2017r. 

Nasza współpraca

Na początku kwietnia 2017 rozpoczęliśmy współpracę od poznania oczekiwań klienta oraz wyznaczenia sobie celów, jakie chcemy osiągnąć. W połowie kwietnia uruchomiliśmy kampanię AdWords z założeniem 2-miesięcznych testów z budżetem 1400 zł / miesiąc.

Działania

Stworzyliśmy kampanie w sieci wyszukiwania, kampanie produktowe oraz kampanie remarketingowe. Początkowo skupiliśmy się na przetestowaniu różnych rozwiązań, aby zidentyfikować najlepsze kampanie i ustawienia. Następnie w kolejnych miesiącach dostosowywaliśmy budżet, próbując uzyskać największy możliwy zwrot z inwestycji.

W ramach regularnych optymalizacji pracowaliśmy m.in. nad:
- odpowiednim podziałem konta,
- dopasowaniem optymalnego budżetu,
- wydzieleniem poszczególnych produktów w kampaniach produktowych,
- rozbudową remarketingu również na wyszukiwarkę,
- doborem słów kluczowych i wykluczeń,
- dodawaniem odpowiednich dostosowań stawek,
- zmianami tekstów reklamowych w zależności od sezonu,
- dodawaniem nowości (odbiorcy, rozszerzenia informacji i promocji).

Wyniki

W pierwszych 2 miesiącach pozyskaliśmy wielu nowych klientów, ale uznaliśmy, że w budżecie 1400 zł / miesiąc nie jest to opłacalne. Zdecydowaliśmy się obniżyć budżet do 900 zł / miesiąc. Ku naszemu zadowoleniu, właściwe zoptymalizowanie kampanii zaowocowało nie tylko większą opłacalnością, ale także stopniowym wzrostem liczby zamówień. Na jesieni ponownie zmniejszyliśmy budżet, tym razem do 600 zł / miesiąc i ponownie znacząco zwiększyliśmy rentowność naszych kampanii.

Ważnym elementem zwiększania opłacalności naszej kampanii było systematycznie obniżanie średniego CPC (koszt kliknięcia). Dzięki regularnym optymalizacjom, przede wszystkim kampanii
produktowych, które zostały podzielone bardzo szczegółowo ze względu na dochodowość naszych produktów, zmniejszyliśmy CPC ponad 2-krotnie. 

Dla klienta najważniejszym wyznacznikiem był ROAS (zwrot z nakładów na reklamę), a zarazem koszt pozyskania jednego klienta nie wyższy niż 30 zł. Od kiedy włączyliśmy moduł e-commerce w czerwcu, ROAS dla całego okresu reklamy wyniósł blisko 900%, a w samym grudniu osiągnął ponad 1250%. Koszt pozyskania klienta był prawie 2 razy niższy niż maksymalny zakładany przez klienta, tj. wyniósł nieco ponad 15 zł za jednego pozyskanego klienta.

Rozwijaj swój biznes razem z nami

Nasze Case Studies