5 powodów dlaczego warto stosować kampanie brandowe

6Komentarzy

W naszej pracy często spotykamy się z pytaniami klientów, po co właściwie stosujemy kampanie brandowe, skoro ich strona www jest przecież na pierwszym miejscu wyników organicznych. Przedstawiamy 5 argumentów, dlaczego mimo wszystko warto wydawać pieniądze na tego typu kampanie.

 

Co to w ogóle jest kampania brandowa?

Jest to kampania wykorzystująca słowa kluczowe zawierające nazwę firmy (brandu) lub różne jej odmiany, np. przestawny szyk wyrazów czy literówki.

Przykład:

Nasz klient – firma hurtowo sprzedająca warzywa – nazywa się Zielony Pomodoro. Reklamując ich usługi w AdWords, skorzystamy z różnych słów kluczowych takich jak „hurtownia warzyw” czy „hurtowa sprzedaż warzyw”, jednak warto również utworzyć kampanię zawierającą słowa: „zielony pomodoro„, „pomodoro zielony„, a nawet „zielony pomidoro” czy „zielony pomidor„. To będzie właśnie nasza kampania brandowa.

 

5 powodów dlaczego warto stosować kampanie brandowe:

1. Bo jesteśmy bardziej konkurencyjni.

To, że jesteśmy na pierwszym miejscu wyników organicznych nie oznacza, że jesteśmy najwyżej w wynikach wyszukiwania. Nad wynikami organicznymi wyświetlane są reklamy, a nic nie stoi na przeszkodzie, aby nasi konkurenci reklamowali się na nasze słowa brandowe. Biorąc pod uwagę przykład naszej firmy z warzywami – może dojść do sytuacji, w której na wpisane przez użytkownika hasło „zielony pomodoro” wyświetlą się 4 reklamy konkurencji i dopiero na 5. pozycji wyświetlimy się my w wynikach organicznych. Ochrona słów brandowych przed konkurencją to pierwszy i jeden z ważniejszych argumentów.

 

2. Bo zajmujemy większą powierzchnię.

Załóżmy jednak, że nasi konkurenci nie są tak agresywni i nie reklamują się na nasze słowa brandowe. W takiej sytuacji również warto uruchomić kampanię brandową, ponieważ dzięki niej po prostu zajmujemy większą powierzchnię, przez co użytkownik bez scrollowania strony widzi tylko i wyłącznie naszą firmę.

Weźmy przykład Ikei:

screen-z-wyników-wyszukiwania-na-hasło-ikea

Pomimo że jest to potentat w tym segmencie rynku, konsekwentnie korzysta z kampanii brandowych. Na zrzucie ekranu widać wyraźnie, że z pomocą dobrego wypozycjonowania strony www, kampanii brandowej i rozszerzeń lokalizacji, możemy zająć całą powierzchnię wyników wyszukiwania Google.

 

3. Bo jest to najtańsza reklama.

Za sprawą trafności słów kluczowych w kampanii brandowej (w końcu zawierają nazwę naszej firmy) stawki, które zapłacimy za kliknięcia, będą bardzo niskie. Zdarza się, że z czasem średni koszt jednego kliknięcia spada nawet do kilku groszy, czyli taniej już się po prostu nie da. Tym samym przykładowo 1000 kliknięć w kampanii standardowej może nas kosztować 2000 zł, natomiast w kampanii brandowej – 30 . Zasadniczo kampanie brandowe nie wydają więcej niż 5% budżetu w naszych strategiach adwords.

 

4. Bo zyskujemy większy ruch.

Klienci mówią nam czasem: „No dobrze, ale przecież użytkownik i tak dotarłby do nas na stronę www, skoro wpisywał w wyszukiwarce nazwę naszej firmy”. I tak, i nie. A tak naprawdę to nie wiadomo. Z obserwacji zachowań użytkowników wynika, że w internecie rządzi pośpiech i wygoda. Jeżeli czegoś nie mamy od razu, decydujemy się na coś innego. Dlatego może faktycznie spora część użytkowników ostatecznie trafi na naszą stronę www, ale wcale niemała część spośród wszystkich, którzy szukają naszej firmy, może zdecydować się w międzyczasie na inną. Dzięki kampanii brandowej po prostu do tego nie dopuszczamy.

 

5. Bo podnosi to jakość całego konta.

Kampania brandowa jest zazwyczaj z oczywistych powodów najskuteczniejsza. Przeważnie słowa kluczowe mają tutaj wyniki jakości 9-10, a współczynnik kliknięć i współczynnik konwersji są najwyższe na całym koncie. Sprawia to, że podnosi się jakość całego konta AdWords, co przekłada się na wyniki osiągane również przez inne kampanie. Czasami dysproporcje między kampaniami mogą być naprawdę duże jak na poniższym przykładzie.

screen-analytics-kampanii-brandowej-klienta

Dlatego warto wykorzystać siłę kampanii brandowej nie tylko do bezpośredniego generowania ruchu i konwersji, ale również do podnoszenia jakości całego konta, a więc pewnego rodzaju inwestycji na przyszłość.

 

Jak widać, kampanie brandowe mogą stanowić i zazwyczaj stanowią ważny element konta AdWords, pomimo że ich zastosowanie odruchowo budzi u klientów wątpliwości.

Damian Szot – Specjalista SEM, certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google. W zespole odpowiedzialny przede wszystkim za prowadzenie kampanii AdWords, analitykę internetową i e-mail marketing. Poza biurem wciąż aktywny student, którego fascynuje prawo nowych technologii. Kiedy odpoczywa, biega za piłką lub jeździ na nartach.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

6Komentarzy
  1. Pingback: Strategie AdWords szyte na miarę - budowanie zainteresowania produktem lub usługą - ROIExperts.pl - Profesjonalne Kampanie Adwords, Analityka, UX , Audyty - Sprawdź. | Certyfikowana Agencja ROIExperts.pl

    • PTe
    • 12 września 2016
    Odpowiedz

    Chyba w takim razie będę musiał spróbować wystartować z kampanią brandową! Zobaczymy jak u mnie się sprawdzi.

    • Grzegorz
    • 30 sierpnia 2016
    Odpowiedz

    Rozumiem, że w przypadku kampanii brandowych korzystamy ze słów kluczowych związanych z nazwą naszej firmy, tak?

      • ROIExperts
      • 30 sierpnia 2016
      Odpowiedz

      Tak, dokładnie tak – w przypadku kampanii brandowych wyświetlamy reklamy na frazy, w których znajduje się nazwa naszej firmy.

    • MRweb
    • 8 sierpnia 2016
    Odpowiedz

    Świetne argumenty – w każdym razie mnie przekonują 😉

      • ROIExperts
      • 8 sierpnia 2016
      Odpowiedz

      Cieszymy się i jak najbardziej zachęcamy do stosowania kampanii brandowych 🙂

 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy