5 pomysłów na personalizację reklam – urządzenie

4Komentarzy

Każdy z nas widział te reklamy setki, a może nawet tysiące razy. Zwyczajne, niewyróżniające się, pisane na jedno kopyto – tak niestety wygląda większość reklam, które wychodzą spod klawiatur specjalistów od AdWords.

Często przyczyną jest brak czasu po dopracowaniu wszystkich sposobów kierowania, ustawień, struktury itd. A gdyby tak poświęcić na reklamy tyle samo czasu i energii, co na pozostałe elementy naszej kampanii?

Mamy dla Was 5 pomysłów na to, jak personalizując reklamy, zyskać przewagę nad konkurencją.

Pierwsze dwa artykuły z tej serii ukazały się już na naszym blogu jako 5 pomysłów na personalizację reklam – płeć oraz 5 pomysłów na personalizację reklam – lokalizacja. W trzeciej części cyklu zajmiemy się personalizacją ze względu na urządzenie.

 

3. Urządzenie.

Temat szczególnie istotny, mając na uwadze wciąż rosnący segment mobilny. Często jedynym działaniem, które podejmujemy w odpowiedzi na zróżnicowane współczynniki dla komputerów, tabletów i telefonów, jest dostosowanie stawek w zależności od urządzenia. To może być błąd, ponieważ słabsze wyniki naszych reklam na smartfonach mogą być spowodowane nie tyle specyfiką samego urządzenia, co innymi czynnikami, np. właśnie niedostosowaniem przekazu reklamowego. Spróbujmy zrobić to inaczej.

 

Jak wdrożyć personalizację reklamy ze względu na urządzenie?

Mamy zasadniczo 2 sposoby na wdrożenie naszej personalizacji w AdWords.

1. Tworzymy trzy takie same pod względem struktury kampanie (ewentualnie możemy to zrobić na poziomie grup reklam) i ustawiamy  w nich dostosowanie stawek dla poszczególnych urządzeń na 0 lub na 100%, np.

– kampania A – komputer 0, urządzenie mobilne -100%, tablet -100%;
– kampania B – komputer -100%, urządzenie mobilne 0, tablet -100%;
– kampania C – komputer -100%, urządzenie mobilne -100%, tablet 0.

Oczywiście w każdej kampanii przygotowujemy inne, spersonalizowane pod kątem urządzenia, na którym będzie wyświetlała się kampania, reklamy. Dzięki temu możemy łatwo zarządzać i porównywać wyniki pomiędzy kampaniami.

 

2. Tworzymy jedną kampanię i na poziomie dodawania reklam wykorzystujemy funkcję {IF(device=typ urządzenia, opis dla tego urządzenia): opis dla innych urządzeń}, która pozwala nam kontrolować przekaz reklamowy w zależności od urządzenia. Może to wyglądać na przykład tak:

– reklama A – {IF(device=mobile, Opis A i CTA pod smartfony): Opis A’ i CTA pod inne urządzenia};
– reklama B – {IF(device=mobile, Opis B i CTA pod smartfony): Opis B’ i CTA pod inne urządzenia};
– reklama C – {IF(device=mobile, Opis C i CTA pod smartfony): Opis C’ i CTA pod inne urządzenia}.

Wówczas cała nasza personalizacja zamyka się w obrębie jednej kampanii lub nawet grupy reklam, co może być kluczowym argumentem dla tych, którzy nie lubią zarządzać wieloma kampaniami.

 

Przykłady reklam spersonalizowanych pod kątem urządzenia mobilnego:

 

  • dla sklepu z odzieżą

Przeglądaj Wygodnie Kolekcję Jesień 2017 Na Swoim Smartfonie – Zamów 70% Taniej!

Znane Marki Taniej Nawet O 70%, Wyprzedaż + Nowości, Zobacz Kolekcję Jesień 2017!

 

  • dla usług dostarczania kwiatów

Dostawa Kwiatów Od 20 Minut, Zamówienie Na Smartfonie Do 20 Sekund, Sprawdź Sam!

Dostawa Kwiatów Od 20 Minut, Zamówienie Do 20 Sekund, Skomponuj Swój Bukiet!

 

  • dla fryzjera

Jesteśmy W Twojej Okolicy, Wstąp Na Strzyżenie Bez Kolejek, Podaj Tylko Godzinę!

Najlepsze Miejsce W Warszawie Dla Twoich Włosów, Umów Się Na Strzyżenie!

 

  • dla pizzeri 

W Lokalu i Przy Zamówieniu Przez Smartfona Nasze Pizze 20% Taniej, Odbierz Rabat!

Przy Zamówieniu Online Wszystkie Nasze Pizze 20% Taniej, Odbierz Rabat i Zamów!

 

  • dla firmy organizującej lokalne wycieczki

Oprowadzanie Po Gdańsku Od 25 zł, Zarezerwuj Wycieczkę Przez Telefon lub Zadzwoń

Oprowadzanie Po Gdańsku Od 25 zł, Wybierz Termin i Zarezerwuj Wycieczkę Online

 

To tylko kilka przykładowych inspiracji. Możemy również personalizować nasze reklamy pod kątem konkretnych urządzeń, np. iPhone’a, którego kupują najczęściej osoby bardziej zamożne. Głównym wyznacznikiem personalizacji ze względu na urządzenie jest w zasadzie specyfika branży. Branże usługowe mogą być tutaj prawdziwą kopalnią pomysłów, zwłaszcza jeżeli chodzi o call to action, dlatego zachęcamy do przygotowania specjalnych reklam pod ruch mobilny.

 

Wkrótce na naszym blogu pojawią się kolejne 2 artykuły z pomysłami na to, jak można personalizować reklamy AdWords. Zapraszamy!

 

Damian Szot – Specjalista SEM, certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google, w ROI Experts od 2015 roku. W zespole odpowiedzialny za AdWords, Data Studio, analitykę i e-mail marketing. Fascynuje go punkt styku prawa i nowych technologii, dlatego obronił pracę "Znak towarowy jako słowo kluczowe w Google AdWords". Poza biurem biega za piłką, jeździ na nartach, ogląda żużel.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

4Komentarzy
  1. Odpowiedz

    Ciekawi mnie jakie jest wasze zdanie na temat zasadności jest tworzenia kampanii na tablety? Nie wiem czy słusznie robię nie skupiając się na nich.

    • Odpowiedz

      Trafne pytanie. Odpowiedź uzależniamy od ruchu, jaki generują tablety na danej stronie www. Może to być 2%, a może być 15%. Jeżeli odsetek takich wejść jest znikomy, to szkoda pracy, bo efekt będzie nieproporcjonalny do nakładów. Jednak jeśli tablety miałyby znaczący udział we wszystkich wejściach, to warto o tym pomyśle. My takiej personalizacji jeszcze nie robiliśmy, bo zwykle jest to tylko kilka procent całego ruchu i wolimy skupić się na mobile, bo on już w wielu kontach przewyższa desktop.

    • Olek
    • 30 listopada 2017
    Odpowiedz

    Fajny artykuł i inspirujące przykłady 🙂

    Da się w nowej wersji AdWords ustawić kierowanie na iPhona? Bo w support google napisane jest, że chyba się nie da.
    „W poprzedniej wersji AdWords możesz skonfigurować reklamy tak, by kierować je na konkretne typy urządzeń oraz wybraną przestrzeń reklamową, w menu „Ustawienia” w sekcji „Urządzenia”. W nowej wersji AdWords możesz skonfigurować reklamy tak, by kierować je na konkretne typy urządzeń oraz wybraną przestrzeń reklamową, klikając”

    • Odpowiedz

      Dzięki Olku!

      Odpowiadając na Twoje pytanie – w sieci wyszukiwania nie mamy możliwości kierowania na konkretne typy urządzeń, natomiast ten typ kierowania możemy wykorzystać w sieci reklamowej (Ustawienia > Dodatkowe Ustawienia > Urządzenia > Systemy Operacyjne/Modele Urządzeń). Zwłaszcza w remarketingu może to być szczególnie pomocne, bo możemy dostosować przekaz reklamowy dla osób potencjalnie bardziej zamożnych spośród tych, które były u nas na stronie www.

      Powodzenia w optymalizacjach!

 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy