5 pomysłów na personalizację reklam – płeć

5Komentarzy

Każdy z nas widział te reklamy setki, a może nawet tysiące razy. Zwyczajne, niewyróżniające się, pisane na jedno kopyto – tak niestety wygląda większość reklam, które wychodzą spod klawiatur specjalistów (specjalistów na wyrost?) od AdWords.

Często przyczyną jest brak czasu po dopracowaniu wszystkich sposobów kierowania, ustawień, struktury itd. A gdyby tak poświęcić na reklamy tyle samo czasu i energii, co na pozostałe elementy naszej kampanii?

Mamy dla Was 5 pomysłów na to, jak personalizując reklamy, zyskać przewagę nad konkurencją.

W pierwszej części naszego cyklu zajmiemy się personalizacją ze względu na płeć.

 

1. Płeć.

Praktycznie każdą stronę www odwiedzają zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Oczywiście w różnych proporcjach, np. sklep z akcesoriami do brody prawdopodobnie w ponad 90% odwiedzą mężczyźni, natomiast sklep z kremami odwiedzi pewnie analogiczny odsetek kobiet.

Niezależnie od tego, jakie są proporcje udziału w ruchu kobiet i mężczyzn na naszym koncie, warto spersonalizować reklamy i dostosować przekaz reklamowy do właściwego odbiorcy. Często zdarza się, że dzięki personalizacji nie tylko ta liczniejsza grupa, ale obie grupy notują wzrost CTR i CR.

 

Jak zwracać się do kobiet?

Przekaz powinien w miarę możliwości (łatwo z tym przesadzić) odwoływać się do emocji, np.

  1. Chciałabyś Sprawić Przyjemność Swojemu Mężczyźnie? Kup Mu Szampon Do Brody!
  2. Krem X – Odkrycie Lata 2017 – Chroń Skórę i Wyglądaj Pięknie, Zamów Online!

 

Jak zwracać się do mężczyzn?

Przekaz powinien odwoływać się do racjonalnych motywacji zakupowych, np.

  1. Zestaw Szampon + Olejek Do Brody Taniej 40%, Kup a Będziesz Miał Spokój Na Długo
  2. Krem Naturalny, Odpowiedni Dla Cery 90% Kobiet, Zamów Z Walentynkowym Rabatem!

 

Przykłady spersonalizowanych reklam w wyszukiwarce:

 

 

O czym należy pamiętać?

1) Utworzenie spersonalizowanych komunikatów do kobiet i mężczyzn nie wystarczy. Część użytkowników zostanie przez Google zaliczonych do 3. grupy – nieznane. Dla tej grupy również musimy przygotować komunikat – możliwie neutralny, który nie zrazi ani kobiety, ani mężczyzny.

2) Personalizację możemy przeprowadzić na poziomie kampanii bądź grupy reklam. Jeżeli w danej kampanii mamy 1 grupę reklam, to spokojnie możemy rozbić ją na 3 (grupa A kobiety, grupa A mężczyźni, grupa A nieznane). Natomiast jeżeli w kampanii mamy już 4 grupy reklam, to lepiej jest rozbić całą kampanię, bo łatwiej będzie nam tym zarządzać.

3) Niestety kierowanie na określoną płeć w AdWords wiąże się z pewnym marginesem błędu. Kiedy zweryfikujemy nasze wyniki w Analytics, nakładając określone segmenty, może np. okazać się, że w kampanii kierowanej tylko na mężczyzn ruch pochodził w 80% od mężczyzn, w 10% od kobiet, a 10% to była grupa nieznane. Jest to spowodowane rozbieżnościami w przyporządkowywaniu użytkownika do danej grupy przez AdWords i przez Analytics.

 

Nasze case study

Przez 3 miesiące testowaliśmy na koncie jednego z naszych klientów reklamy bez i z personalizacją przekazu. Testy przeprowadziliśmy na kampanii remarketingowej. Pierwszą połowę tego czasu korzystaliśmy z wyodrębnionych grup reklam według płci, ale z tymi samymi reklamami we wszystkich grupach, a drugą połowę – z reklamami spersonalizowanymi. Główną konwersją było dla nas wysłanie formularza i w tej branży 1 taka konwersja ma proporcjonalnie dużą wartość. Prześledźmy wyniki:

Widać wyraźnie, że przy porównywalnym koszcie, a nawet nieco niższym, pozyskaliśmy więcej kliknięć, obniżyliśmy CPC (przy niezmienianych stawkach), a przede wszystkim zwiększyliśmy o 100% liczbę wysłanych formularzy. Od klienta dowiedzieliśmy się, że nadesłane zapytania były wartościowe i dobrze rokują w perspektywie ich monetyzacji.

Co ciekawe, zanotowaliśmy spadek CTR z 0.99% na 0.70% (przypominamy, że to sieć reklamowa), jednak było to spowodowane spadkiem CTR w grupie kobiety z 1.24% na 0.80%, natomiast w grupie mężczyzn mieliśmy wzrost z 0.77% na 0.96% . Można się pokusić o stwierdzenie, że kobiety łatwiej jest namówić do kliknięcia przekazem neutralnym, z kolei te panie, które decydowały się skorzystać z naszej spersonalizowanej reklamy, chętniej później konwertowały. Na pewno będziemy kontynuować te testy, żeby ustalić, czy ta prawidłowość jest długofalowa.

 

Już wkrótce pojawi się druga część artykułu, w której opiszemy kolejny pomysł na personalizację reklam AdWords. Zapraszamy!

Damian Szot – Specjalista SEM, certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google. W zespole odpowiedzialny przede wszystkim za prowadzenie kampanii AdWords, analitykę internetową i e-mail marketing. Poza biurem wciąż aktywny student, którego fascynuje prawo nowych technologii. Kiedy odpoczywa, biega za piłką lub jeździ na nartach.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

5Komentarzy
  1. Odpowiedz

    Cześć Damian,
    Świetnie pomysły i sam efekt. Brakuje mi jednak opisu jak to zrobić. Trochę zatem rozbuduję wasz content i polecam swój wpis o samej optymalizacji kampanii pod kątem demografii

    • Odpowiedz

      Cześć Łukaszu,

      dzięki za trafne poszerzenie tematu! Nie chcieliśmy tu wplatać zagadnień technicznych, bo cykl ma bardziej charakter inspiracji niż poradnika, ale na wszystko przyjdzie czas 🙂

  2. Odpowiedz

    Dobrze opisane. Personalizacja reklamy to wg. mnie w dzisiejszych czasach konieczność. Pomoże to wyeliminować kliknięcia osób niezainteresowanych oraz zwiększyć ilość kliknięć przez osoby zainteresowane.

    • Marek
    • 25 sierpnia 2017
    Odpowiedz

    Naskakujecie na pseudo specjalistów z AdWords. A popatrzcie na Swoje testy reklamowe zawarte w artykule:
    1) Chciałabyś Sprawić Przyjemność Swojemu Mężczyźnie? Kup Mu Szampon Do Brody!
    2) Krem X – Odkrycie Lata 2017 – Chroń Skórę i Wyglądaj Pięknie, Zamów Online!

    Mam nadzieje, że te teksty to żart…

      • ROI Experts
      • 28 sierpnia 2017
      Odpowiedz

      Marku – szanujemy Twoje zdanie, ale: nie znasz kampanii, nie wiesz w którym jej miejscu zostały użyte te teksty, jaki mają cel itd itd. W tej kampanii po testach obok reklam informacyjnych, reklam z cenami i kilkoma innymi typami reklam, akurat te wypadały najlepiej więc od jakiegoś czasu śmigają w tej jednej kampanii.

 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy