13 sposobów na tekst reklamowy, który powali Twoją konkurencję – cz.1

Brak Komentarzy

Według danych IAB, w 2017 roku udział Internetu w łącznych wydatkach reklamowych netto w Polsce wzrośnie do 30%, co stanowi najwyższy współczynnik w historii. To oznacza, że z każdym rokiem popyt na reklamę internetową wzrasta, a wraz z nią liczba konkurencji, jaka próbuje przebić się przez gąszcz reklam i dotrzeć do pożądanej grupy odbiorców.

Jest kilka sprawdzonych sposobów, aby ten cel osiągnąć. Jakich?

1.     Sprecyzuj grupę docelową

Z tekstem reklamowym jest trochę jak z kremem do twarzy – jak jest do wszystkiego, to zwykle jest do niczego.  Tak jak nie ma na świecie kremów odpowiednich do każdego rodzaju cery, tak nie ma reklamy, która przekona wszystkich. Dlatego najważniejszym elementem sukcesu jest personalizacja przekazu.

Zastanów się, do kogo chcesz kierować swój przekaz, określając granice wieku, płeć, status życia, lokalizację, styl życia, itp. Jeśli jesteś w stanie wyobrazić sobie konkretną osobę, do której kierujesz swoją reklamę, łatwiej będzie Ci określić język oraz cechy produktu bądź usługi, jakimi przemówisz do klienta.

Przykładowo, taką osobą może być kobieta w wieku 20-40 lat z miasta powyżej 500 tys mieszkańców, na co dzień pracująca w korporacji, lubiąca aktywne spędzanie wolnego czasu, ceniąca odpoczynek wśród natury, z dala od miejskiego zgiełku. Albo młode małżeństwa z dziećmi, 25-35 lat, które na co dzień mieszkają w dużym mieście, pragnący od czasu do czasu zaczerpnąć świeżego powietrza i pobyć w spokoju z rodziną. Jeśli mieszkasz w wysokich górach, możesz skierować swój przekaz do osób młodych, 18-25 lat, aktywnych fizycznie, lubiących górskie podróże na rowerze lub wspinaczki wysokogórskie. Dla każdej grupy należy wyjść z osobnym przekazem prowadzącym do innej strony docelowej.

 

2.     Sprawdź, jak szukają inni

Na rynku istnieje masa narzędzi, które uskuteczniają analizę wyszukiwania. Jeśli nie prowadzisz zaawansowanych analiz, nie musisz wydawać pieniędzy, żeby dowiedzieć się, jak ludzie poszukują  oferowanych również przez Ciebie produktów czy usług. Wystarczy użyć jednego z bezpłatnych narzędzi, jak choćby http://answerthepublic.com/  aby w kilka sekund poznać słowa kluczowe, jakimi operuje Twoja grupa docelowa.

 

Przykład:

Chcesz stworzyć reklamę swojego pensjonatu z ofertą na  weekend w górach. Nie wiesz, jakich słów kluczowych oraz treści użyć do swojej reklamy, aby zyskać więcej odbiorców? Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę przykładowe hasło, aby uzyskać spektrum możliwości z zastosowaniem do swojej reklamy jak i strony docelowej, do której reklama poprowadzi.

 

 

 

 

3.     Sprawdź jak to robi konkurencja i znajdź swoje atuty

Wyniki wyszukiwania na hasło: weekend w górach:

 

Zanim utworzysz swój tekst reklamowy, zastanów się, co przekona Twoją grupę docelową do zakupu noclegu właśnie u Ciebie! Czy będzie to atrakcyjniejsza cena, lepsza lokalizacja, bogatsza oferta usług, czy nietypowe menu, które nie występuje w Twojej okolicy? A może lepsze warunki pobytu dla rodzin? Prosta analiza reklam konkurencji z Twojej okolicy zdecydowanie ułatwi Ci tworzenie przekazu odróżniającego od reszty.

 

4.     Dobierz słowa kluczowe, które konwertują

Posiadając konto Adwords, możesz skorzystać z Planera słów kluczowych. To narzędzie, które dodatkowo pomoże przy tworzeniu listy słów kluczowych dla poszczególnych produktów czy usług. Za jego pośrednictwem możesz szybko przekonać się, jak dużo osób szuka informacji wg słów kluczowych z Twojej listy i jakie zbliżone frazy warto uwzględnić w planowanej kampanii.

Na bazie Planera słów kluczowych, możesz dowiedzieć się na przykład, że fraza: weekend w górach na przestrzeni miesiąca wyszukiwana była w Polsce przez 1900 osób, a koszt kliknięcia reklamy przy użyciu tego słowa wyniósł średnio 2,90 zł. Z danych można również odczytać, że wspomniana fraza miała wysoką konkurencję, co może znacząco uszczuplić nasz budżet. Poniżej otrzymasz z kolei pełną listę słów kluczowych zbliżonych tematycznie do Twojej frazy, które mogą okazać się tańsze, z mniejszą konkurencją, a równie dobrym skutkiem.

 

5.     Najważniejsze na początku

Tytuł i nagłówki to najważniejsze elementy reklamy, które decydują o jej powodzeniu i koszcie. Istotne jest więc, aby znalazło się tam słowo kluczowe, pod którym chcesz promować daną usługę lub produkt. Dzięki temu Twoja reklama zyska wyższy wynik jakości i będzie wyświetlana częściej.

 

6.     Podkreśl unikalne cechy

Planując tekst reklamowy warto skorzystać z praktyk profesjonalnych copywriterów i zastosować przykuwające uwagę wyrażenia. Zastanów się, ile razy spotykasz się w reklamie z określeniami typu:  „promocja”, „bezpłatny”, „tani”, „profesjonalny”, „gwarantowany”, „najlepszy”, „numer 1”, itp. Już wiesz dlaczego?

Niezależnie, które wyrażenie zastosujesz do swojej promocji, pamiętaj, aby miało ono odzwierciedlenie w Twojej ofercie na stronie docelowej.

T-mobile stanowi przykład marki stosującej się do tej zasady:

 

7.     Słowa pisane z dużej litery w tekście reklamowym

Specjaliści ds. reklamy wiedzą, jak dużą wagę odgrywa pisownia wyrazów wielką literą. Choć to wbrew zasadom polskiej gramatyki, zabieg ten  pozwala na wyróżnienie swojego tekstu reklamowego na tle wysokiej konkurencji.

 

Aby przekonać się, czy metoda ta zadziała w Twojej kampanii, przetestuj kilka swoich reklam w wersji standardowej, zgodnej z zasadami gramatycznymi oraz w wersji pisanej wielką literą i porównać wyniki po 2-3 miesiącach testów.

O kolejnych sposobach na tekst reklamowy opowiemy wkrótce w II części naszego artykuły.

Na co dzień specjalista w dziedzinie SEO/SEM oraz studentka kierunku Elektroniczne Przetwarzanie Informacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się prowadzeniem kampanii, optymalizacją stron internetowych w wyszukiwarkach. Poza AdWords i pozycjonowaniem interesuje się także psychologią, coachingiem. Marzy o tym, aby zwiedzić cały świat.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Kategorie

Archiwum

Brak Komentarzy
 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy