Reklamy elastyczne AdWords – alternatywa w sieci reklamowej

Brak Komentarzy

W kampaniach w sieci reklamowej możemy wykorzystywać różne formaty reklam. Najczęściej sięgamy po reklamy tekstowe i graficzne, jednak wiążą się one z pewnymi ograniczeniami. Dlatego Google wprowadził nowy format – reklamę elastyczną, która stanowi połączenie formatu tekstowego i graficznego.

 

Jak wygląda reklama elastyczna?

Reklama elastyczna dostosowuje swój wygląd do miejsca, w którym zostanie wyświetlona. Oznacza to, że nie ma ona jednego stałego wyglądu czy rozmiaru, tylko przybiera konkretną formę na potrzeby wyświetlenia w konkretnym miejscu. Tym samym może wyświetlić się jako kombinacja grafiki i tekstu reklamowego o rozmiarach 1200×600, ale również jako sam tekst reklamowy o małej powierzchni.

 

Tworzenie reklamy elastycznej

Aby utworzyć reklamę elastyczną, wchodzimy w zakładkę Reklamy, klikamy czerwony przycisk +Reklama, po czym wybieramy Reklama elastyczna.

reklama-elastyczna-AdWords

Wówczas wyświetli nam się plansza do wygenerowania reklamy elastycznej.

reklama-elastyczna-AdWords

Do uzupełnienia mamy pola takie jak: krótki nagłówek (25 znaków), długi nagłówek (90), opis (90), nazwa firmy (25), końcowy URL. Oczywiście do reklamy dołączamy również grafikę + logo. Dużym ułatwieniem jest możliwość zeskanowania naszej strony www i pobrania konkretnego obrazu do reklamy. Możemy też wykorzystać udostępnione na wolnej licencji gotowe obrazy lub po prostu załadować grafikę z komputera.

Na podglądzie pojawią nam się różne przykładowe warianty, w jakich będzie wyświetlana nasza reklama elastyczna. Oczywiście nie wyczerpują one wszystkich możliwości, ale pozwalają zrozumieć mechanizm działania tego formatu reklamowego.

 

Zalety reklamy elastycznej

Dzięki reklamie elastycznej możemy:

1. docierać do większej liczby osób, ponieważ zwiększa się zasięg naszej reklamy,

2. urozmaicić swoje reklamy, ponieważ dysponujemy wieloma różnymi wariantami jednej reklamy,

3. zaoszczędzić czas, ponieważ tworzymy reklamę raz, a resztą zajmuje się Google,

4. zminimalizować ryzyko ślepoty banerowej, gdyż reklama dobrze dopasowuje się do konkretnej strony.

 

Czy warto stosować reklamy elastyczne?

Jak najbardziej polecamy przetestowanie reklam elastycznych, jednak odradzamy wyłączanie reklam tekstowych i graficznych. Dopiero porównanie wyników różnych formatów reklam pozwoli ocenić, czy w przypadku naszej kampanii warto stosować reklamy elastyczne.

 

Damian Szot –Specjalista do spraw reklamy internetowej, certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google. Zajmuje się przede wszystkim prowadzeniem kampanii AdWords i analityką internetową. W zespole odpowiedzialny również za e-mail marketing, social media oraz blog RoiExperts. Poza biurem wciąż aktywny student Uniwersytetu Jagiellońskiego. W zeszłym roku obronił dyplom na kierunku elektroniczne przetwarzanie informacji; teraz swoją akademicką przygodę kontynuuje na prawie własności intelektualnej i nowych mediów.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Archiwum

Zostaw nam swojego maila

Tylko wartościowe treści, nie spamujemy!
Brak Komentarzy
 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy