Jak analizować raport ROIEXPERTS

  • 14 czerwca 2014
  • Inne
Brak Komentarzy

Raport ROIexperts stanowi comiesięczne podsumowanie wyników kampanii, a także wykaz zmian optymalizacyjnych na koncie. Należy go interpretować z uwzględnieniem różnych czynników zewnętrznych, takich jak na przykład sezonowość niektórych produktów i usług.

Raport zawiera podsumowanie wyników kampanii w poprzednim miesiącu w ujęciu Globalnym (dane konta na pierwszej stronie) i szczegółowym (dane o kampaniach, grupach reklam, poszczególnych słowach kluczowych) .

raport-roiexperts

 

Pojęcia użyte w raporcie

CTR (click trough rate)

Znaczenie: współczynnik klikalności. Jest to procentowy udział osób, które kliknęły naszą reklamę w stosunku do tych, którym została ona wyświetlona.

Przykład: Reklama została wyświetlona 10 000 razy, kliknęło na nią 200 osób, a więc CTR wynosi 2%.

Komentarz: CTR dla kampanii w sieci wyszukiwania powinien wynosić minimum 1%, natomiast wynikiem bardzo dobrym jest CTR na poziomie 4-5%. Dla kampanii w sieci reklamowej CTR waha się zazwyczaj między 0,1% a 0,5%.

 

Średnie CPC (cost per click)

Znaczenie: średni koszt za kliknięcie. Każde kliknięcie może wiązać się z inną stawką, jaką za nie zapłaciliśmy, ponieważ wcześniej określamy jedynie, ile maksymalnie jesteśmy gotowi zapłacić.

Przykład: Mieliśmy 4 kliknięcia. Pierwsze kosztowało 1,20 zł, drugie – 1,25 zł, trzecie – 1,25 zł, czwarte – 1,30 zł, a więc średnie CPC wynosi 1,25 zł.

Komentarz: Średnie CPC może rosnąć lub spadać w zależności od maksymalnego CPC, które ustawimy, ale przede wszystkim jest uzależnione od stawek, które będzie gotowa zapłacić konkurencja.

 

Średnia pozycja

Znaczenia: średnia pozycja, na której wyświetla się reklama. Każde wyświetlenie może wiązać się z inną pozycją, na której znajdzie się nasza reklama.

Przykład: Mieliśmy 4 wyświetlenia. Trzy razy wyświetliliśmy się na 1. pozycji, a raz na 2. pozycji, a więc średnia pozycja wynosi 1,25.

Komentarz: Średnia pozycja może rosnąć lub spadać w zależności od maksymalnego CPC, ale również naszego wyniku jakości.

 

Liczba konwersji

Znaczenie: ilość zrealizowanych celów kampanii. Użytkownicy, wykonując określone operacje na naszej stronie www, wypełniają różne cele, które zostały ustawione dla kampanii.

Przykład: Mieliśmy 4 kliknięcia. Jeden z użytkowników spędził na stronie ponad 4 minuty, jeden pobrał plik pdf, a kolejny wysłał zapytanie ofertowe, a więc nasza liczba konwersji wynosi 3.

Komentarz: Liczba konwersji jest uzależniona od celów, które ustawimy dla kampanii; najczęściej są to określony czas spędzony na stronie, określona ilość odwiedzonych podstron, pobranie pliku pdf, wysłanie zapytania ofertowego i dokonanie zakupu, a więc operacje, które wskazują na zaangażowanie użytkownika (mikrokonwersje) oraz takie, które wygenerowały potencjalny dochód (makrokonwersje).

 

Średni koszt konwersji

Znaczenie: średni koszt jednego zrealizowanego celu kampanii. Jest to wartość odpowiadająca kosztom poniesionym na wszystkie kliknięcia podzielonym przez liczbę konwersji.

Przykład: Mieliśmy 4 kliknięcia, które kosztowały nas łącznie 9 zł. Przełożyły się one na 3 konwersje, a więc średni koszt konwersji wynosi 3 zł.

Komentarz: Z powodu różnorodności celów ustawionych dla kampanii, średni koszt konwersji nie odpowiada kosztom realizacji jednego konkretnego celu kampanii.

 

Raporty automatyczne

Dodatkowe raporty automatyczne (możliwe do ustawienia w formie comiesięcznych/cotygodniowych e-maili) możemy skonfigurować w narzędziu Google Analytics lub bezpośrednio w interfejsie AdWords. Raporty automatyczne w schematyczny sposób pokazują, jak wzrasta lub spada ruch generowany przez poszczególne kampanie, grupy reklam czy słowa kluczowe.

 

 

Damian Szot –Specjalista do spraw reklamy internetowej, certyfikowany Ekspert Internetowych Rewolucji Google. Zajmuje się przede wszystkim prowadzeniem kampanii AdWords i analityką internetową. W zespole odpowiedzialny również za e-mail marketing, social media oraz blog RoiExperts. Poza biurem wciąż aktywny student Uniwersytetu Jagiellońskiego. W zeszłym roku obronił dyplom na kierunku elektroniczne przetwarzanie informacji; teraz swoją akademicką przygodę kontynuuje na prawie własności intelektualnej i nowych mediów.

O ROIExperts

Mały, zawsze zaangażowany zespół do zadań specjalnych. Od 6 lat działamy aktywnie na rynku reklamy w wyszukiwarce i social mediach przekuwając nasze doświadczenie w sukcesy naszych Klientów.

Poproś o darmową wycenę

Pomożemy Twojej firmie zaistnieć w internecie. Jesteśmy ekspertami z dziedziny SEM oraz SEO.

Świeża wiedza z Adwords, SEO i Analityki Internetowej przygotowana przez specjalistów marketingu online ROI Experts.
Zapraszamy do czytania bloga!

Archiwum

Zostaw nam swojego maila

Tylko wartościowe treści, nie spamujemy!
Brak Komentarzy
 

Zostaw Komentarz

Podziel się tym artykułem:

Więcej na naszym blogu

Zobacz wszystkie wpisy